Handelsbetingelser

Handelsvilkår

Virksomhedens juridiske navn: Sommerlivet
Selskabsform: Personligt ejet selskab
Ejer af selskabet: Heidi Hjørringgaard
CVR-nummer: 36250194
Etableringsår: 2015

 

PERSONDATAPOLITIK:
Ingen personlige oplysninger der registreres på Sommerlivet, bliver på noget tidspunkt overdraget, solgt eller gjort tilgængelige for tredjemand. Alle informationer opbevares på betryggende vis, og er kun tilgængelige for betroede medarbejdere hos Sommerlivet. Oplysningerne benyttes kun til adressering af forsendelser.

I forbindelse med evt. elektronisk betaling bruges en sikker krypteret metode gennem Webshopsystemet. Det er godkendt udbyder med godkendelse fra E-mærket.

Shopsystemet anvender såkaldte cookies til styring af indholdet i indkøbsvognen. En cookie er blot betegnelsen for en fil som gemmes på din egen PC. Det er desuden muligt at bede systemet gemme egne adresseoplysninger til næste besøg . Ønsker man på et senere tidspunkt at slette disse informationer, kan dette ske via browserindstillingerne. I Internet Explorer sker det eksempelvis via menuen “Funktioner” og menupunktet “Internetindstillinger”.

Under et køb udbeder vi os navn, adresse, telefonnummer og emailadresse. Disse informationer bruges udelukkende til behandling af ordren. Informationerne transmitteres og lagres elektronisk på ukrypteret form, og gemmes i 5 år.
Desuden registrerer vi IP-adressen hvorfra evt. køb foretages. Informationen finder normalt ingen anvendelse, men kan bruges i en evt. politiefterforskning. Alle falske bestillinger politianmeldes!

Man kan desuden valgfrit få sin emailadresse optaget på en mailingliste hos Sommerlivet, således at man løbende modtager nyheder og anden information fra Sommerlivet. Denne service kan til enhver tid tilmeldes og frameldes som man ønsker.

Jvf. persondataloven oplyser vi på forespørgsel om registrerede oplysninger og på baggrund af evt. indsigelser foretager vi sletning i det omfang det ønskes.

Sommerlivet er dataansvarlig.

BESTILLING:
KØB trin-for-trin

Find den ønskede vare.

Kom varen i indkøbskurv ved at klikke på symbolet “tilføj kurv”.

Derefter kan du fortsætte din søgning, hvis der skal handles mere.

Fortryder du indholdet, eller ønsker du at foretage rettelser og fx ændre antallet af varer, kan du henholdsvis slette på slet-knappen eller rette i boxen med antal. ‘Opdater kurv’, hvis du vil se prisen efter ændringerne.

Herefter går du til kassen. Skærmbilledet hedder “Se kurv”.

På næste skærmbillede vælger du betalingsform og forsendelse.

Herefter skal du indtaste kundeoplysninger og eventuel anden leveringsadresse. Klik “Forsæt”.

Bekræft ordre – opsamling af bestilling og en data du har indtastet.

Din bestilling bliver først afsendt, når du klikker på ‘Afslut køb’. Hvis du inden da forlader siden, er købstransaktionen ikke gennemført.

Systemet sender dig straks en ordrebekræftelse på den e-mail du har opgivet under kundeoplysninger.

Når din bestilling er ekspederet, får du igen en elektronisk
meddelelse.

Alle priser er incl. moms og andre afgifter.

BETALING:
Sommerlivet modtager betaling med Mobilepay, Dankort ,Visa, Mastercard, Paypal og alm. bankoverførsel.

Betales med betalingskort er du altid sikret mod misbrug. Du har nemlig mulighed for at afvise en betaling, når du modtager din betalingsoversigt. Du har ingen selvrisiko i tilfælde af at dit kort bliver misbrugt i en internet-butik, der benytter SSL (Secure Socket Layer) i sit betalingssystem. Dermed er du bedre sikret end i den fysiske verden, hvor du har en selvrisiko på 1200 kr. når dit dankort misbruges ved brug af pin-koden.

Data du sender i forbindelse med køb betalt med betalingskort er krypterede (SSL), og det er således kun PBS, der kan læse dem. Hverken Sommerlivet eller andre har mulighed for at læse dataene.

Beløbet for varerne trækkes først, når varerne sendes fra Sommerlivet. Der kan aldrig trækkes et større beløb, end det du har godkendt ved købet.

Der bliver ikke pålagt dankort gebyr.

 

LEVERING:

Ved køb over 499,- kr, er fragten gratis. Ved gratis fragt vælger Sommerlivet som udgangspunkt altid den billigste med mindre andet står anført af kunden i kommentarfeltet på ordren.

Sommerlivet tager altid udgangspunkt i dag-til-dag levering, så vidt det er muligt med den ønskede leverandør.
Sommerlivet sørger for levering med GLS med eller uden omdeling – alt efter hvad kunden har ønsket i bestillingen. Rettidig levering forudsætter dog at GLS overholder dag-til-dag levering. Såfremt der opstår forsinkelser hos den ønskede leverandør, vil dette tilsvarende forsinke leverancen i forhold til den ønskede leveringsdato. Sommerlivet kan ikke drages til ansvar for forsinkelser hos GLS, ” medmindre andet følger af dansk rets almindelige regler”.
Levering til Bornholm og visse småøer er ikke omfattet af målsætning om dag-til-dag levering, idet forsendelser til disse område i nogle tilfælde kan vare 2 dage.

 

 

RETURNERING AF VARER:
Sommerlivet yder 2 års reklamationsret i henhold til købeloven, omfattende fabrikations- og materialefejl, der konstateres ved varens normale anvendelse. Reklamationsretten dækker ikke fejl, skader eller slitage, direkte eller indirekte opstået som følge af forkert betjening, ringe vedligeholdelse, vold eller uautoriserede indgreb. Reklamation over fejl og mangler,  skal ske inden for rimelig tid. Reklamerer du inden for 2 mdr. anses reklamationen altid for rettidig. Varen kan efterfølgende returneres for reparation, ombytning eller efter aftale evt. kreditering.
Vi tilbyder ikke at ændre på varen fra at være en 1. Sortering til at blive en 2. Sortering. I disse tilfælde returneres varen og pengene returneres straks vi har modtaget den.
I forbindelse med reklamationssager afholder Sommerlivet returneringsomkostninger i rimeligt omfang.

Reklamation og varereturnering
Ved fejl, mangler , tilskadekomne eller evt. udeblevne leverancer bedes henvendelse rettet til:

Sommerlivet.dk v/
Heidi Hjørringgaard, Jyllandsgade 9, 9610  Nørager
Mail: sommerlivet@outlook.dk
Tlf. 24 24 15 86

Varereturnering foregår også til denne adresse – bemærk at vi ikke modtager pakker sendt pr. efterkrav. Returnering kan også ske ved at nægte modtagelse eller aflevere varen personligt hos os. Det er ikke et krav men ekspeditionen fremmes, hvis fyldestgørende informationer følger pakken – eksempelvis kopi af ordrebekræftelse, registreringsnummer og kontonummer for bankkonto hvortil refusion kan foregå, kopi af evt. forudgående korrespondance mv.
Refusion
I tilfælde af aftalte dekorter, returnerede varer eller forudbetalte varer som afbestilles før afsendelse, skal der ske en hel eller delvis refusion af købesummen. Refusion sker normalt altid ved bankoverførsel, og Sommerlivet har derfor brug for oplysninger om registreringsnummer og kontonummer for din bankkonto. Disse oplysninger er ikke følsomme, og kan uden videre oplyses pr. email eller SMS.

Der er 14 dages returret på varerne, regnet fra den dag de er modtaget, derefter har kunden 14 dage til at afsende varen.

Hvis du vælger at fortryde et køb, skal du blot returnere varen i samme stand og mængde som du modtog den.

Har varen været i brug, her regnes udover det man normalt bruger en vare i en fysisk butik, vil der blive foretaget en vurdering af hvad varen som brugt kan sælges for til en anden kunde. Værdiforringelsen får kunden derfor ikke retur.

Når varen er modtaget retur og godkendt, refunderes dit varekøb til din konto
indenfor få dage.

Omkostninger til returnering skal du selv afholde.

 

God fornøjelse med brugskunst fra Sommerlivet